Voice over IP (VOIP)

Wij leveren, installeren en beheren complete VOIP oplossingen, welke voornamelijk zijn gebaseerd op de betrouwbare oplossingen en systemen van Cisco. Wat is voice over IP? Waarin verschilt VoIP van Unified Communications? Wat kan VoIP betekenen voor úw bedrijf?

Telefonie via Voice over IP en Internet Protocol (IP) wordt steeds populairder, zowel bij bedrijven als gewone consumenten. Voice over IP geeft uw bedrijf een basis waarin u geavanceerde toepassingen voor Unified Communications kunt implementeren, waaronder internet- en videoconferenties, waarmee u uw manier van zakendoen kunt transformeren.

De voordelen van Voice over IP
Voice over IP en Unified Communications bieden u de volgende voordelen:

Stacks Image 984
Bespaar op reis- en opleidingskosten door gebruik te maken van internet- en videoconferenties.
Breidt eenvoudig uw telefoonsysteem uit wanneer u dat nodig acht.
Laat oproepen binnenkomen op meerdere telefoons tegelijk zodat werknemers verbonden blijven met elkaar én de klanten.
Verminder uw telefoonkosten.
Gebruik één enkel netwerk voor zowel spraak als gegevens waardoor u beheer kunt vereenvoudigen en kosten kunt besparen.
Toegang tot alle functies van uw telefoonsysteem vanuit huis, op locaties van klanten, op luchthavens, in hotels, overal waar u beschikking hebt over een breedbandverbinding.
My Image
  • Handige feiten over Voice over IP

    • Voice over IP verwijst naar de manier waarop telefooncommunicatie wordt verwerkt via een IP-gegevensnetwerk, bijvoorbeeld het internet of uw eigen interne netwerk. Een van de belangrijkste voordelen van VoIP is de kostenverlaging. Telefooncommunicatie vindt plaats via het gegevensnetwerk en niet meer via het telefoonnetwerk van het bedrijf
    • IP-telefonie omvat de volledige suite VoIP-services, waaronder de interconnectie van VoIP- telefoons ten behoeve van communicatie; aanverwante services, zoals factuur- en gespreksschema's; en basisfunctionaliteit, zoals functies voor conferenties, doorschakelen, doorverbinden en in de wacht zetten.
    • IP-communicatie ondersteunt functies als Unified Messaging, geïntegreerde contactcenters en multimediaconferenties met spraak, gegevens en video.
    • Unified Communications gaat nog een stap verder dan IP-communicatie door gebruik te maken van technologieën als Session Initiation Protocol (SIP) om, in combinatie met mobiliteits oplossingen, ervoor te zorgen dat alle vormen van communicatie via VoIP- telefoons eenvoudig en soepel verlopen, ongeacht de locatie, het tijdstip of de gebruikte apparatuur.

  • VOIP Services

    • Er zijn verschillende soorten VoIP-services beschikbaar. Sommige basis- en/of gratis VoIP- services vereisen dat alle betrokken partijen achter hun computer moeten zitten om gesprekken te ontvangen of tot stand te brengen. Andere services bieden mogelijkheden om traditionele telefoons en zelfs mobiele telefoons te gebruiken voor VoIP.

  • VOIP Apparatuur

    • Als u gebruik wilt maken van Voice over IP dient u te beschikken over een breedband internetverbinding, een traditionele telefoon of een telefoon die geschikt is voor Voice over IP, of VoIP-software op uw computer.
    • Beveiliging en kwaliteit van Voice over IP
    • De meeste VoIP-services voor consumenten maken gebruik van het publieke internet voor telefoongesprekken. Veel bedrijven gebruiken Voice over IP en Unified Communications via hun eigen private netwerken. De reden hiervan is dat private netwerken betere beveiliging en servicekwaliteit bieden dan het internet.

    My Image
My Image

Wij adviseren u graag over de verschillende oplossingen voor VOIP.

Rimlan BV
Verrijn Stuartlaan 17
2288 EK Rijswijk
Nederland
+31 (0)88 560 1060

Stacks Image 409102
Stacks Image 409105

KvK : 34108038
BTW : NL8087.35.421.B.01
Mail : info@rimlan.com

Disclaimer